Miksi turvajärjestelmiä pitää huoltaa? Finanssialan (FK) turvallisuusohjeet määrittelevät rikosilmoitus- ja paloilmoitinlaitteille huoltovälit, ja asianmukainen huolto on määräysten mukaan oltava kunnossa. Kaikissa järjestelmissä on säännöllistä huoltoa vaativia komponentteja, kuten ilmaisimien ja kameralinssien putsaus sekä akkujen ja paristojen vaihto. Vuosihuollon yhteydessä tarkistetaan laitteiston asetukset ja ohjelmistopäivitykset. Säännöllinen huolto pidentää järjestelmän käyttöikää ja säästää rahaa.
Korjaushuoltosopimus on ns. täyshuolto, joka sisältää säännöllisen huollon lisäksi tarvittavat varaosat ja matkakulut. Laiteriskin kantaa Secureplan, silloin kun on kyse normaalista vikaantumisesta. Kiinteällä kuukausihinnalla asiakas tietää, kuinka paljon järjestelmän ylläpito tulee maksamaan.
Suoriteperusteisessa palvelussa teknikko saapuu paikalle yleensä asiakkaan tilaamana ja näissä tapauksissa veloitamme työ-, matka- ja varaosakulut toteutuneen mukaan.
Ennakkohuolto sisältää järjestelmän huoltotyön ja tarvittavat varaosat laskutetaan toteutuneen mukaan. Vuosihuollon ajankohta on etukäteen sovittu ja huolto saapuu paikalle 12 kk välein, jos muuta tarvetta ei ole.
Pääkäyttöpalvelu on paras tapa varmistaa, että järjestelmä on aina ajan tasalla käyttäjien ja käyttöoikeuksien osalta. Huolehdimme mm. poistuvien työntekijöiden tunnisteiden ja käyttöoikeuksien mitätöinnistä sekä kulunhallinnan poikkeuspäivistä (esim. arkipyhät). Rikosilmoitinjärjestelmissä huolehdimme, että käyttökoodit ovat ajantasalla. Asiakkaan käytössä on aina ammattilainen, joka tuntee järjestelmän.
Pääkäyttöasiakkaille on käytössä Secureplan Asiakasportaali, jonka kautta voidaan kaikki palvelupyynnöt tehdä. Palvelupyynnöt voi myös lähettää sähköpostilla, tai kiireellisissä tapauksissa soittaa asiakaspalveluumme.
Kuka pääsee käsiksi tallenteisiin? Tämä kysymys syntyy useasti taloyhtiössä, joissa on kameravalvonta käytössä. SecurePlanin tallennehakupalvelu varmistaa, ettei kukaan ulkopuolinen pääse katsomaan tallenteita. Secureplan toimittaa videotallenteen suoraan poliisille rikoksen selvittämistä varten.
Palvelun tuottamista varten tarvitaan riittävän hyvä internet-yhteys asiakkaan tallentimen ja meidän asiakaspalvelun välillä.
Secureplan laitevalvonta on saumaton osa huoltopalveluamme. Laitevalvonta monitoroi järjestelmiä automaattisesti 24/7. Vikatapauksen sattuessa laitetuki ratkaisee ongelman etänä tai lähettää huoltoteknikon paikalle mahdollisimman pikaisesti. Laitevalvonnan kautta pystymme myös ennakoimaan huoltotarvetta tai esimerkiksi kameravalvonnan tallennustilan riittämättömyyttä sekä vara-akkujen latauksen heikkenemisen.
Laitevalvonnasta tehdään sopimus asiakkaan kanssa ja palvelun tuottamista varten meillä tulee olla etäyhteys valvottavaan laitteistoon. Palvelun hinta on alk. 10€/kk.